مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان برگزار شد

SPC_1645 copy

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان، امروز دوشنبه هفدهم آبان ماه 1400 با حضور دکتر بهروز عباسی، مدیرعامل انرژی سپهر و به ریاست دکتر فرهاد جهانگیری، قائم مقام هلدینگ و به دبیری مهندس محمد زالی، مدیرعامل سبلان برگزار شد.

مهندس محمد زالی در جلسه مجمع با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های سهامداران و هلدینگ انرژی سپهر، به خصوص دکتر عباسی و دکتر جهانگیری و کارکنان پتروشیمی سبلان تاکید کرد: خوشبختانه علی‌رغم شرایط بسیار دشوار دوران تحریم، ما توانستیم پروژه سبلان را به پایان برسانیم و با لطف خداوند و تلاش همه این شرکت اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.

او افزود: این دستاورد در حالی محقق شد که ما با چالش‌های بسیارِ ناشی از تحریم روبرو بودیم. مشکلاتی مانند عدم امکان جابجایی مبلغ فاینانس و همچنین عدم دریافت تجهیزات خریداری شده، که امکان داشت با وجود قرارداد به دلیل تحریم عملا ملغی شود. اما خوشبختانه با سرعت‌عمل و تلاش شبانه‌روزی همه همکاران موفق شدیم مبالغ فاینانس را به طور کامل جذب و همچنین همه تجهیزات را وارد کنیم.  مفتخریم که اعلام کنیم علاوه بر اینکه تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کردیم، توانستیم 94 درصد از تجهیزات پتروشیمی دنا را هم تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت سبلان همچنین با اشاره به قیمت‌های یوتیلیتی پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه تصریح کرد: قیمت‌های یوتیلتی دماوند انرژی عسلویه بسیار بالاست و حدود 3 برابر بیشتر از قیمت‌ شرکت فجر و تقریبا دو برابر قیمت شرکت مبین است. همچنین متاسفانه قراردادهای مخازن سبز و یوتیلیتی نیز بسیار یکطرفه تنظیم شده است که می باید با حمایت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و سهامداران محترم نواقص قراردادی به گونه ای که محافظ منافع شرکت صنایع پتروشیمی سبلان باشد نیز برطرف شود.

مهندس زالی همچنین افزود: امیدواریم در این مقطع خاص که اکسیژن تامین می‌شود؛ برای جبران کاهش تولید اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم بیشترین اکسیژن را دریافت کنیم. زیرا در این صورت است که قادر خواهیم بود تا بخشی از هزینه‌ تحمیلی را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی سبلان درباره آخرین وضعیت تامین اکسیژن نیز گفت: دماوند انرژی عسلویه در ابتدا تاریخ 10 آبان‌ماه و سپس 15 آبان‌ماه را به عنوان تاریخ تامین اکسیژن به ما اعلام کرد که در نهایت این تاریخ به 18 آبان‌ماه موکول شد و امیدواریم در چند روز آینده شاهد راه اندازی کامل پتروشیمی سبلان باشیم. اما همانطور که می‌دانید به دلیل کمبود کلی بخار منطقه، بخار کافی به ما داده نمی‌شود و ما برای تامین بخار کافی باید منتظر تولید بخار توسط پتروشیمی مرجان باشیم.

او افزود: خوشبختانه ما امروز 17 آبان‌ماه فلر را روشن می‌کنیم. همچنین واحد کمپرسور 2001 و 2002 نیز در سرویس قرار گرفته و به محض تامین بخار آماده راه‌اندازی می‌شویم. به عبارت دیگر به محض تامین اکسیژن و بخار مورد نیاز با فاصله 5 تا 6 روز تولید را آغاز خواهیم کرد.

مهندس زالی تاکید کرد: طبق وعده دماوند انرژی عسلویه قرار است تا پایان هفته جاری اکسیژن تامین شود و در صورت تحقق این وعده تا پایان هفته آینده یعنی اول آذرماه به تولید نهایی خواهیم رسید.

او در پایان گفت: همانطور که اشاره شد ما از اردیبهشت‌ماه آماده تولید هستیم. به لطف خدا و حمایت‌های هیئت مدیره و کارکنان شرکت  از اول آذر به تولید خواهیم رسید. در پایان از سهامدار محترم، به خصوص دکتر عباسی و دکتر جهانگیری و همینطور خانم مهندس شاهدایی، هلدینگ انرژی‌سپهر، هلدینگ پتروفرهنگ و همه همکارانم که به طور شبانه‌روزی تلاش کردند تا امروز آماده تولید باشیم قدردانی می‌کنم. امیدوارم به زودی شاهد افتتاح پتروشیمی دنا و سیراف هم باشیم تا هلدینگ انرژی سپهر به جایگاه واقعی خودکه تعیین قیمت‌های جهانی متانول است برسد.