«پتروفرهنگ» و «انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران» تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اصلی

« هلدینگ پتروفرهنگ» و «انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران» در نخستین روز از بیست و هفتمین دور نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، تفاهم نامه همکاری دوجانبه امضا کردند.

این تفاهم نامه که با حضور علی رضا بابازاده مدیرعامل پتروفرهنگ و احسان ثقفی رئیس هیئت مدیره انجمن مذکور به امضا رسید، بر تامین کالا و تجهیزات مورد نیاز سازندگان داخلی، تسهیل گری در حوزه ارتباط با تولید کنندگان ملی و تشکیل «کارگروه ساخت داخل» تاکید دارد.

بابازاده در این آیین با تاکید بر حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان حوزه پتروشیمی، گفت: باور به توان و تولید ملی در پتروفرهنگ به عنوان هدف متعالی در تمام شرکت های زیر مجموعه عملیاتی شده به گونه ای که در حال حاضر کلیه پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات را شرکت های توانمند داخلی تشکیل می دهند؛ ماحصل این رویکرد، افتتاح دو پتروشیمی دنا و سیراف انرژی تا 2 سال آینده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در پتروشیمی سبلان افزود: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در پتروفرهنگ، در روزهای گذشته و برای نخستین بار ظرفیت تولید سبلان به 100 درصد ظرفیت خود رسید که این مهم با تکیه بر دانش بومی در حوزه کاتالیست ملی رخ داد. این مهم منجر به تولید کاتالیستی با مشخصات فنی مناسب گردید و شرکت سبلان با پذیرش ریسک بکارگیری این ماده به خودکفایی کشور در تولید و بکارگیری کاتالیست سنتز ایرانی کمک شایانی کرده است.

در این آئین مهندس طاهری رئیس هیئت مدیره و مهندس مقیمی قائم مقام پتروفرهنگ، مهندس یاری مدیرعامل انرژی سپهر و همنیطور مدیران عامل شرکت های کیمیای پارس خاورمیانه، سبلان، سیراف انرژی، سیتکو و مروارید نیز حضور داشتند.

همچنین همزمان با نخستین روز این نمایشگاه، مدیران پتروفرهنگ به بازدید از غرفه ها و برگزاری جلسات با مدیران صنعت نفت و پتروشیمی ایران پرداختند.