رویداد EXCAMP2022؛ توسط شرکت صنایع پتروشیمی سبلان برگزار شد

IMG_6878

نخستین سمینار« EXCAMP؛ رویداد امنیت سایبری» توسط شرکت صنایع پتروشیمی سبلان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی سبلان، این سمینار با هدف انتقال تجربه، به ميزباني شرکت پتروشیمی سبلان و با اخذ مجوزها و حمايت‌هاي سازمان‌هاي بالادستي و متولي حاكميتي برگزار ‌شد. مهندس عليرضا قهرود مدير GRC و امنيت سايبري شركت پليمر آرياساسول در جهت انتقال تجارب با عنوان استراتژي دفاع سايبري در تداوم امن كسب و كار در این سمینار به ارائه مطالبی پرداخت.
این رویداد با استقبال گسترده شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مواجه شد. مدیران امنيت، حراست، شبكه، زيرساخت و کارشناسان حوزه كلان فناوري اطلاعات پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جمله حاضران در این سمینار بودند و طرح ريزي براي برگزاري سلسله بوت كمپ‌هاي اثر بخش امنيت سايبري با توجه به تنوع ريسك‌ها و حملات هر روزه در جوامع بين‌الملل، در تقابل با حملات ساختار يافته با هدف ارتقاء بلوغ سطح امنيت سايبري به ويژه در صنعت انرژي در دستور كار قرار گرفت.
در این سمینار مباحث زیر مورد بررسی قرار گرفت:
* مرور مفاهيم پايه امنيت اطلاعات(ISO27000)
* اهميت مديريت ريسك(ERM)
* استاندارد ها و بِهروش‌هاي ترند امنيت
* استراتژي، برنامه، سياست و روش اجراي امنيت محور
* نقشه راه آموزش براي متخصصين امنيت
* مروري بر ١٨ كنترل حياتي وزارت دفاع ايالات متحده CIS و طرح امن سازي اَفتا
* چالش‌هاي رويكرد به امنيت در سازمان‌ها
در ادامه راهکارهای ترند امنیت سایبری در قالب برنامه و كنترل در صنعت نفت، گاز، صنايع وابسته و به ويژه پتروشیمی ارائه و در پايان چالش هاي متخصصين مطرح و با آدرس‌دهي انجام شده اثر بخشي اين رويداد را دو چندان كرد.
گفتنی است که این رویداد تخصصی در محل سایت مثلثی پازارگاد برگزار شد.